tirsdag den 26. april 2011

Dag 9 - Najera til Santa Domingo de Calzada, 24km

Turens kedeligste vandring indtil nu. Den holdt dog tør hele dagen og siden i eftermiddags har der været mest solskin. Fulgtes med Andy og John hele vejen. Andys ene fod er slemt tilredt, så han gik noget underligt, men han gik. Vejret var gråt og diset, så det var begrænset hvad man kunne se. Samtidigt var flere strækninger mudret til, så det var svært at gå. Jeg har også fået en skade på mit ene skinneben. På disse refugier kommer der nogen steder en ekspert som gratis tilser og behandler pilgrimme, så ham var Andy og jeg forbi. Jeg skulle drikke 2L vand mere om dagen, ikke bruge de øverste huller i skoene og smøre mig 3 gange om dagen med noget gel, som jeg efterfølgende har købt. Byen her er ret interessant, men er måske mest kendt blandt pilgrimme for de 2 høns som de har gående i et bur i katedralen. I får historien en anden dag. Refugiet her er ret nyt og lækkert og med varmt vand. 20 mand på hver stue. Ligger lige nu blandt 2 mega snorkere!! For satan de larmer - det hele ryster. Skide komisk......hvis man da har ørepropper! Gonat :-)

2 kommentarer:

  1. Hej Jan.. smørre dig ind i gel.. add..jeg tror du skal skille dig fra de 2 mandmige venner, eller passe på med det for meget gel forkerte steder.. hvorfor har du ikke høreværn med på den tur. skal jeg sende forstærkninger ned til dig??? du kan også drikke dig fuld hver aften, så sover man bedre.. Hygge.. PS.. er det hele kroppen der skal smørres ind i gel 3 g. dagligt ???

    SvarSlet
  2. Det kan godt være at dagens tur var kedelig og at det begynder at gøre ondt - men du ser da ud til at more dig kosteligt.
    Det med væskebalancen er noget der skal passes, på den ene eller anden måde.
    Håber du får "helbredelse"

    SvarSlet