mandag den 23. maj 2011

Dag 36 - Fra Santiago de Compostela til Negreira, 22.12km

Fik en god nattesoevn paa hostallet. Gabriele gik allerede kl.7, for han ville gerne gaa saa tidligt saa muligt med sine daarlige ben, pga. varmen. Jeg tog det stille og roligt, for jeg skulle paa posthuset og hente en poste restante pakke fra Rainee kl.8.30. De havde nemlig lukket igaar soendag. Saa jeg naaede ogsaa at faa morgenmad inden posthuset aabnede. Fik ogsaa lige et sidste glimt af katedralen paa vejen ud af byen.


Forlod Santiago stille og roligt. Startede med nye kilometersten, som taeller ned fra 88km. Foeltes lidt underligt. Jeg er egentlig overrasket over hvor stort det var at naa Santiago. Troede jeg mere opfattede det som et stop paa vejen til Finisterre, men idag foeltes det lidt som om dagen derpaa. Som noget der bare skal overstaaes. Men mon ikke foelelsen bliver anderledes naar foerst duften af saltvand naar naeseborene paa onsdag.
Igen idag var meget op og ned og jeg foelte med Gabriele, som doejer saadan med benene. Men han sendte en sms allerede kl.1, at nu var han fremme og alberguet saa fint ud.
Min guidebog daekker kun caminoen til Santiago, saa idag havde jeg intet at kikke efter, saa jeg maette bare haabe paa at jeg kunne finde vej ved hjaelp af pilene. Lidt underligt, men ogsaa lidt sjovt at "give slip" paa kortet.


Kom forbi en rigtig flot bro kort efter jeg var blevet anraebt af to kvinder fra Danmark. Jeg havde overhalet dem og saa fik de oeje paa mit danske pilgrimslogo paa rygsaekken og spurgte om jeg var dansker. De kom fra Kolding, men var blevet saa gamle, at de fik sendt deres rygsaekke frem til naeste HOTEL hver dag. Ligesom jeg gjorde tre dage mens jeg havde daerlige ben.
Har brugt saetningen foer, men goer det igen - idag var den varmeste dag hidtil. Skoent, men undrer mig stadig over at mennesker kan finde paa at vandre caminoen i juli eller august?! Maa vaere helt ulideligt varmt.
Ankom her til Negreira, som er en rigtig kedelig by ift. hvad jeg har set hidtil paa caminoen.
Skal ud og finde noget mad sammen md Gabriele om lidt.
Mangler nu kun to dages vandring, men til gengaeld begge over 30km og vejret skulle efter sigende blive varmere. Men det passer mig fint - kan godt lide at blive presset lidt.
Har ellers gjort mig umage med ikke at kikke eller lytte vejrudsigter. Kan ikke goere noget ved det alligevel.
Hoerte rygter om aske i luften igen fra Island. Haaber ikke det er der paa torsdag!!!!!!
Glaeder mig vanvittigt meget til at se familien igen og ikke mindst mine to guldklumper Ditte og Emil :o)

3 kommentarer:

  1. hejsa - lyder fantastisk. Askeskyen håber vi tager over England i stedet, men giver lige lyd, når der er nyt fx onsdag og over sms. God tur de næste par dage - jeg kender et par stykker her, der glæder sig til at deres far kommer hjem.

    SvarSlet
  2. Vi glæder os også til at se dig igen far...
    Godt du endelig nåede frem håber du er blevet lidt tynd på turen.
    HUSK nu souvenir (ved ikke helt hvordan man staver det)
    kys kys <3
    Ditte

    SvarSlet
  3. godt gået jan
    glæder os til du du kommer hjem
    sommerhuset er fin vi ses.
    mmmmkhfm.

    SvarSlet