onsdag den 11. maj 2011

Dag 24 - Reliegos til León, 26,04km

Igen en laaaaang varm dag. Nok en gang varmere end dagen igår og endnu mindre skygge. Forsøgte at gå lidt langsommere end igår, men benet heler ikke med de lange stræk jeg tager. Gør egentlig ikke særlig ondt, men føles forkert. Ibuprofen hjælper, men ville gerne kunne mærke fremskridt. Ja, jeg ved det godt - hvile, hvile og hvile ville hjælpe, meeeen har ikke tiden. Overvejer noget drastisk, som at tage bussen en dag eller to eller betale € 7 for at få sendt rygsækken frem til næste overnatningssted. Får se imorgen. Træt af at skrive om dårlige ben hver dag!! Dagen idag er hurtig beskrevet - Dødssyg rute mellem biler, landeveje, broer, højspændingsmaster og så ind til storbyen León. Skal dog bemærkes at vi i flere dage nu har kunnet se de Cantabriske bjerge langt mod nord. Fik et dejligt koelende fodbad undervejs :o)

Byen er til gengæld meget flot og interessant. Gik en times tid rundt i byen efter ankomst og så på flotte bygninger mm. og må her komme med en pinlig indrømmelse. Jeg gik på McDonalds og spiste. Ja, så er det sagt - ikke særlig pilgrimsagtigt, men kunne ikke dy mig og kæft det smagte godt. Gik videre i byen, mødte Helle igen igen og fik en snak. Den sidste time ind til León var et stort lavtryk begyndt at overskygge hele byen og nu tordnede og regnede det pludselig. Skulle lige have købt lidt snoller og set katedralen og tilbage til alberguet. Ville tage genvej gennem de små gader og for vild. Brugte 15 min på at vade rundt og lede efter noget jeg kendte og blev mere og mere våd, men fandt hjem til sidst. Var alligevel rart at få lidt vand i fjæset. Ligger nu på stue med 49 andre mænd (første gang kønsopdelt), hvoraf flere allerede er igang med hvalkorsang. Frem med ørepropperne - det mest uundværlige på turen. Det er på et gammelt kloster, men har ikke set nogen nonner.

1 kommentar:

  1. der er noget galt med dine ben, de er helt hvide..

    SvarSlet