lørdag den 7. maj 2011

Dag 20 - Boadillo del Camino til Villacázar de Sirga, 19,6km

Dagen igår sluttede med pilgrimsmenu igen. Suppe til forret, lækkert oksekød til hovedret og en kop is til dessert. En af de bedre pilgrimsmenuer jeg har fået på turen (9€). Spiste sammen med Barbara fra Tyskland, som har forladt mand og børn i 6 uger for at holde en pause fra familiefirmaet, som hun var lidt træt af og trængte til en pause fra. Hun stod for alt det økonomiske i firmaet. Sjovt så hurtigt man kommer tæt på folk på caminoen, men måske det skyldes man er mere åben for andre og godt ved man nok ikke ser dem igen. Dagen idag startede med folk havde pi...travlt med at komme op. Kl.6.15 blev lyset tændt og så er det umuligt at sove derefter. Dvs. Barbara sov stadig da jeg gik kl.7. Nå, men jeg stavrede ud af byen, som indenfor en årrække er gået fra 2000 indbyggere til 200, så den mindede utrolig meget om en spøgelsesby. Det var overskyet, havde lige regnet lidt og lignede noget der kunne finde på at gøre det igen. Gik langs en stor vandingskanal og var tæt på at få en stork i hovedet. Kom lige foran mig. Der er iøvrigt storke i næsten samtlige kirketårne og andre sådanne bygninger. Frøerne og fuglene sang højlydt langs kanalen. Jeg skiftede taktik og besluttede at gå megalangsomt. MEGALANGSOMT. Hvis jeg gik langsommere ville jeg falde i søvn. Begge ben gjorde nas, men det venstre, som havde drillet siden mandag, blev bedre som dagen gik. Var ved at springe i kanalen på et tidspunkt. Havde lovet mig selv ikke at kigge bagud, så på et tidspunkt var jeg overbevist om, at en horde glubske blinde pilgrimme var ved at indhente mig. En prusten og stønnen kom hastigt bagfra og kom i tvivl om min sidste time var kommet. Det viste sig så at være en gruppe tyskere (no offense, Volker), som med deres alu vandrestave forpestede den stille morgen ved nærmest at småløbe og samtidig bruge stavene som ishakker som var det en lodret klippevæg vi var ved at forcere. Nå, det var så dagens bøvs, som der heldigvis er langt imellem, men når benene driller, så kommer den lille røde med gaflen en en gang imellem frem på den ene skulder. Jeg gik som sagt MEGET langsomt og jeg tror det var en god idé. Efter at have gået knap 20km havde benene det faktisk bedre end da jeg startede imorges. Jeg tror måske endda det venstre er helet. Solen skinner og vasketøjet tørrer hurtigt. Dejligt - træls at pakke vådt tøj i rygsækken. Lille by jeg er i. Alberguet er efter donation, så man bestemmer selv hvad man vil gi for overnatning. Flink hospitalero (vært). Sidder på den lokale og får en chania, som er en lille fadøl. Alt. en canion, som er en stor fad. Venter på kiosken åbner, så jeg kan få købt lidt mad. Gider ikke pilgrimsmenu i aften. Fik lige regningen for 2 små fad - 2,40€ :-)

2 kommentarer:

  1. You need a shave :)

    SvarSlet
  2. kan du ikke låne et øsel,
    til ride på så du skåner dine ben.
    khfm.

    SvarSlet